Alla inlägg under april 2007

Av Kajsa - 30 april 2007 00:00

Oj vilken söt liten flicka mitt kusinbarn Eleana är! Jag bara älskar henne! Men, det var inte kärlek vid första ögonkastet. Hon var lite skeptisk till en början när jag kom till Stockholm och träffade dem i gamla stan igår. Det var jättekul att träffa Fabrice, min kusin och Eleanas pappa, igen. Vi har nog inte setts på 10 år. Hans fru, Issabelle var trevligt att träffa, men hon kunde nästan bara franska, så vi pratade inte så mycket. Lisa och Erik, mina resterande kusiner på mammas sida var också där och byttes av under dagen för att de hade lite andra saker för sig.

Vi promenerade omkring i gamla stan och tog en fika på stadsmissionen, synen av Eleanas skeptiska blickar var mysiga på sett och vis, barn är härliga när de visar vad de tycker. Höjdpunkten kom dock när vi kommit hem till Lisa och Martin (hennes fästman) och jag satte mig på köksgolvet och tittade på Eleana. Då fick hon syn på mig och kom rusande och slängde sig om min hals. Supermysigt! Sedan lekte hon med oss alla hela kvällen utan att tröttna.



Idag var det halv arbetsdag för Lisa och Erik, så jag fick "ta hand om fransmännen" tills de slutade. Det var jätteroligt att få vara så mycket med Eleana, och vi hade jättekul tillsammans. Vi tog bilen till Skansen. Där åt vi lunch och gick sen omkring och tittade på djuren, Eleana var facinerad! Sedan var jag tyvärr tvungen att åka hem, firade valborg med Camilla, Mattis och Runa ikväll. Det var givetvis jättemysigt, men jag saknade Eleana, hade jag vetat att hon var så mysig och att Fabrice var så trevlig hade jag stannat längre. Har dock planer nu på att åka till Lyon och hälsa på dem, för Fabrice bjöd in mig flera gånger!

Av Kajsa - 28 april 2007 13:38

Har en riktigt slö dag idag. Somnade som sagt tidigt igår och förutom ett uppvaknande kl 4 på grund av en mardröm där Maria blev biten av en krokodil, så vaknade jag 12 timmar senare. Var skönt att känna sig utvilad, är nästan lite för utvilad nu. Har symtom som endast kan beskrivas som att jag sovit för mycket, men det är helt okej!

Pratade med min moster idag. Vi har haft det lite snurrigt i släkten den senaste veckan då min kusin med hustru och dotter från Frankrike anlände igår till dem. Det snurriga bestod i att vi inte fått veta vad de ville göra under sin viset, inte heller när eller var. Detta löste sig idag då min moster pratat igenom allt med dem, så nu finns  äntligen en plan! Min del i planen är att jag ska ta tåget upp till Stockholm söndag eftermiddag och åka hem igen så jag är hemma till middagen valborgsmässoafton. Detta innebär att jag får umgås själv med fransmännen under dagen, då mina andra kusiner jobbar, och det ser jag fram emot!
Dagens planering är dock lite luddig. Marias föräldrar anlände för någon timme sedan och de är nu ute på vandring i Gamla Linköping. Jag vet inte riktigt hur Marias planer ser ut för dem idag, och då jag mest vill slappa så får vi se hur det blir. Lite snurrigt här också kan tänkas, åtminstone från min synvinkel.

Av Kajsa - 27 april 2007 13:28

Idag kom mina föräldrar ner till Linköping för ett samtal med Christer. Det gick jättebra, det är verkligen skönt att prata ibland med en utomstående som "hjälper till". Efteråt fikade vi på min balkong innan de åkte hem till Lundby.

Jag hälsade på Runa en stund, har inte sett henne på ett tag får hon har hälsat på vänner uppe i Huddinge och Gnesta. Det var kul att få "catch-up" lite.


Efter en timme hos Runa var jag såtrött att jag nästan somnade på soffan. Hade inte sovit tillräckligt natten innan och var helt slut. Åkte hem och dog på min säng i en tille, tills Maria vckte mig med middag, mycket uppskattat! La mig sedan framför TV:n och kollade på Vänner, vilket jag inte skulle ha gjort. Varför är det så ibland att man bara inte vill lyssna på sig själv? Jag kände att jag var gräsligt trött, men tänkte att "inte kan jag gå och lägga mig klockan sex." Så jag stannade uppe, vilket resulterade i migrän... man hoppas att man lärde sig nåt...

Av Kajsa - 23 april 2007 12:27

lånad från: http://bonikowski.blogspot.com/2006_11_01_archive.html Avundsjuka?

Bilden är lånad från: http://bonikowski.blogspot.com/2006_11_01_archive.html Avundsjuka? :)

Eftersom jag är sjuk idag så har jag använt tiden till att hitta boende för mig och Maria i Miami, det enda vi hade kvar att boka till vår resa. Och tur var väl det att jag letade idag, för det fanns bara 6 stycken med lediga rum. Jag hittade dock ett som verkade mycket lovande, såg fräsch ut och hade eget badrum rummet, kök och stranden vid tröskeln, kan det bli bättre? Se själva: http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/AAEMiamiLombardyInn-Miami-19267



Nu ska jag krypa ner i soffan igen.

Av Kajsa - 22 april 2007 15:56

För er som eventuellt blev lite nyfikan på min släkting så kan ni läsa mer om honom här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ebbe_Gustaf_Bring

Vad som inte står i den texten, och som gör att jag är lite stolt över att han är min släkting, är att han var med och såg till att den första flickskolan i Linköping byggdes. Lite jämställdhetstänkande även på den tiden!¨

Efter lite sökande efter mer fakta om Ebbe stötte jag på nedanstående sida med ett släktträd över hans släkt, där Min farmor finns med Karin Wikbom, och också min pappa Magnus Lennart Bergwall. om du sedan trycker på min pappas namn, så finns jag med där. http://hem.bredband.net/wall/gen/12-1_26.htm

Av Kajsa - 22 april 2007 15:27

Trots förkylning har jag haft en trevlig dag idag. Min pappa och farmor kom nämligen på besök och det var verkligen roligt. VI åkte och tittade på Domkyrkan och sedan på Biskop Ebbe Gustaf Brings grav, som är en släkting till mig på min farmors sida. Dessutom åkte vi runt och tittade på staden, eftersom min farmor inte orkar gå så långt. Visiten avslutades med fika i min lägenhet och både farmor och pappa verkar ha haft roligt.

Det är mysigt när ens gamla farmor godkänner lägenheten, även om det inte vore hela världen om hon inte gjorde det.


Nu ska jag krypa ner i soffan eller sängen å bara mysa och ta hand om mig.

Av Kajsa - 21 april 2007 15:17

Vaknade med förkylning idag, inte så roligt med tanke på att vi hade bestämt att vi skulle gå ut ikväll. Som tur är så berättade Camilla att hon kände sig krasslig igår, och när jag hörde av mig till henne så visade det sig att hon också var sjuk idag. Vi bestämde att vi skulle äta take-away kina-thai mat istället och titta på på andra sidan häcken.

Morgonen började lugnt med en ensam frukost följt av morgonmys på sängen med te, bullar och en tidning. Maria sov till halv tolv, men när hon äntligen kommit upp så kunde vi börja städa lite, för det var välbehövligt.


Vid fem åkte jag och hämtade Camilla, maten och filmen och vi hade en jättemysig kväll!


Hur mycket jag än tycker om Mattis så är det verkligen mysigt med en tjejkväll emellanåt. Vi pratade lite om Fredrik och hur jag mår över det just nu och det är så skönt att ha så fina vänner som kommer med så bra råd och uppmuntringar! Jag själv har också börjat lära mig att stötta mig själv, och det känns jättebra! Kan nu säga till mig själv att Ja, jag mår dåligt/är ledsen, men det är inte hela världen och fullt naturligt. Tidigare kunde jag inte leva med att må dåligt, men nu har jag insett att det är en del av livet.

Av Kajsa - 18 april 2007 17:15

Idag var jag tillbaka på en förskola jag varit på många gånger, det var skönt, det är alltid roligt när man känner barnen redan! Det hände dock en lite läskig sak, brandlarmet gick. Och även om vi såg att det inte brann så måste vi ju ta ut barnen, och det är inte alltid så lätt.

Efter ett tag kom brandkåren, som vinkade åt barnen och kunde berätta att allt var i sin ordning. Det var dock tråkigt att larmet hade behövt skrämma upp barnen, själv måste man ju vara så lugn och tröstande i ett sånt läge, men efteråt är man riktigt trött!


Annars har jag lite halsont idag, och det är tråkigt, för Maria och jag hade tänkt att åka iväg och klättra, men jag känner att gör jag det så kommer jag nog inte kunna jobba imorgon. Så jag tänker på mig själv och stannar hemma. Tänkte nog läsa en bok nu.

Ovido - Quiz & Flashcards