Alla inlägg under juni 2007

Av Kajsa - 28 juni 2007 21:09

Varför ska jag vara så tapper? Avslutade denna dag med att åka hem till en av mina närmaste vänner. Jag var trött. Jag mådde inte så bra i själen. Jag var trött i själen, trött på att sakna min före detta pojkvän, och TRÖTT PÅ ATT VARA TAPPER. Det tänkte jag dock inte på förrän jag satte mig i bilen för att åka hem.
Varför är jag så där tapper inför min allra bästa vän?
Varför säger jag inte bara att allt känns piss och jag inte alls kommit över honom? Jag vet ju att det är helt okej, och jag vet ju att hon (du) finns där för mig, men ibland ska jag vara så tapper. Kanske är det för att många säger att "det är bra att du gått vidare". Och jag tänker, visst har jag gått vidare, men det betyder inte att jag mår bra. Men, då vill jag leva upp till deras tankar, att jag mår bra. Fast jag egentligen vill ha en sån där kram igen, som jag fick när det precis tagit slut, och som jag fortfarande känner att jag behöver ibland.

Jag har gått vidare. Jag har inte fullt accepterat. Jag vet att jag kommer att må bättre längre fram i tiden och jag vet att jag kommer att hitta någon annan. Det är nog det att jag sörjer fortfarande.


Det känns som om jag tappat mitt liv ibland. Det känns som om jag tappat en del av min historia, historian med honom. Det känns som jag tappat min framtid, min framtid med honom.


Så jag sörjer fortfarande och jag saknar fortfarande, även om jag går vidare

Av Kajsa - 26 juni 2007 16:42

Satte som vanligt på radion idag när jag skulle köra hem från jobbet. Ut ur högtalarna strömmade en låt som jag ännu inte hade hört, men när jag lyssnade till texten så kände jag att "den här kan jag skriva under på".

Bitar ur Timo Räisänens låt "Sweet Marie"

Were we still kissing when you knew that we were through?
Were we still holding hands when you began to see us from another point of view?

Did I hit the wall before I knew which way to go?
Couldn't I just understand when you said no (...)
Were you deciding me with conscience white as snow
You should win an Oscar for how active you performed the show


I've got so many worries I'm afraid my head will explode
I'm doing everything to help you get away from this load
It's hard and complicated but I never learned your code



Det känns konstigt hur jag aldrig förr har förstått hur till exempel sånger om brustna hjärtan påverkar någon som själv har ett. Just nu vill jag inte vara i samma rum som en radio som spelar "lugna favoriter", står inte ut med att höra deras låtar om antingen lycklig eller olycklig kärlek. Mitt hjärta går i bitar varje gång jag hör en sång som jag tidigare förknippade med Fredrik och mig.
Jag längtar efter den dagen då jag förknippar alla de sångerna med någon annan.

Av Kajsa - 24 juni 2007 19:16

Gick barfota med en vacker bukett i handen till min farmor idag. Först gick jag så där som man lätt gör, med blicken lite sänkt och tankarna i framtiden/dåtiden. Men så lyfte jag blicken och såg de vita vackra molnen, och solen som lyste mellan dem. Jag såg all grönska runt omkring mig, sädesfälten, skogarna och ängarna. Jag hörde fåglarnas kvitter och kände den solvarma grusvägen under mina fötter.

 Jag var där, då, och ingen annanstans.

Av Kajsa - 23 juni 2007 14:25

Hittade Melissa och hennes kära sambo hemma hos hans mamma. Skjutsade hem dem till sina längtande katter och myste med dem och en kopp te. Landade framför en fim, som inte sågs klart eftersom Melissa ville ut i skogen.
Det var underbart att komma ut dit. Allt var tyst och stilla. Utom fågelsången som ekade mellan träden. Det luktade regnblöt skog. Botten på våra hinkar täcktes i sakta mak av sommarens första blåbär och smultron. De doftade av svunna sommarlov, barfota i skogen. Vår skatt bars hem och inmundigades i ett hemtrevligt kök i gott sällskap. Det finns ingenting som kan mäta sig med egenhändigt plockade sommarbär. Smaken är gudomlig!

Bilden är lånad av Melissa

Av Kajsa - 22 juni 2007 14:15

En regnig dag. En seg dag, men på ett mysigt vis. Sov uppe på vinden hos Maria på natten, som vi alltid brukar göra. Tre flickor på tvären på två madrassser.
Dagen erbjöd filmtittande, sex and the city-tittande och en liten promenad till en lekpark, där vi satte oss och gungade och tittade på naturen genom duggregnet.
På kvällen avnjöt vi en underbar måltid ute i Marias Friggebod, utsmyckad med blommor och ljus. Efterrätten, sockerkaka fylld med färska jordgubbar, åts framför TV:n, där vi än en gång landade för att se några avsnitt med de fyra singlarna i NY.

Av Kajsa - 21 juni 2007 14:07

Jag satte mig vid ratten och körde mot mina vänner som befann sig i Nykvarn. Regnet hängde i luften och det var grått, men inte mörkt ute. Jag tog gamla vägen, ville se naturen.
I en kurva mellan Mölnbo och Järna ligger ett övergivet hus vid vägen. Trädgården har inte varit tämjd på flera år och var full av lupiner. Jag fick ett infall och stannade bilen och gick ur. Jag gick genom det höga gräset in i trädgården. Precis som jag gjorde det började det att regna. Ett försiktigt sommarregn föll över mig medan jag plockade de blommor som inte redan förvandlats till fröbaljor. Det var ett speciellt ögonblick för mig.
Blommorna sattes i en vas och prydde köksbordet under vår första dag av midsommarfirande.Lupiner

Av Kajsa - 20 juni 2007 20:25

Hejsan mina kära läsare! Jag vet inte hur många ni är, men jag ser i alla fall hur många som kommer in här varje dag, och därför skulle jag bara vilja berätta för er hur roligt jag tycker det är när folk kommenterar mina inlägg. Gör gärna det! Alla kommentarer tas emot med värme!
Vampireslave behöver givetvis inte ta åt sig, dina kommentarer värmer alltid! Däremot Alvinestiars söta eller spydiga kommentarer har jag saknat. Och Boris, finns du där? Fnattälskaren? Koreanen? (oj, så internt det blev.) Kram på er alla!

Av Kajsa - 18 juni 2007 18:16

Ja, oj, vad trötta mina stämband är nu. Det kom nämligen fem nya sommarjobbare idag till CL. Fia tittade på Catrin och mig och sa "ni får visa dem hur man gör", och sen gick hon! Typiskt henne. Så det har varit mycket spring idag och många frågor flygande efter mig. Jobbigt, men visst, kul ibland! Dagen gick i alla fall hemskt fort!
De är dock lite stöddiga de små liven, 4 killar i 16-17 års åldern och en stackars tjej i samma ålder, hon är snäll, det är pojkarna som är stöddiga. Så det blir mycket spark i bak med stålhättebeklädd fot! Det är ingen ordning på ungdomen nufötiden! ; )
JAG: Kan du packa (paket) till Västerås?
INTE SÅ SMART SOMMARJOBBARE: Är det Sverige?

Ovido - Quiz & Flashcards