Alla inlägg under juli 2007

Av Kajsa - 25 juli 2007 13:51

Imorgon åker jag till Lyon, Frankrike för att hälsa på min kusin och hans familj! Ska bli jättekul, men jag känner mig lite nervös över hur det ska gå, för jag har nämligen tappat rösten... Kan knappt prata.
Nu ska jag packa och göra ett litet fotoalbum till den lilla tjejen, med hennes svenska släkt i. Har köpt alldeles för många presenter till henne, men det är så svårt att låta bli!
Så, jag kommer kanske inte att kunna skriva något på en vecka, utan kommer hem fredagen den 3:e augusti. På återseende!

Världens sötaste unge! Med sin pappa, min kusin, Fabrice.

Av Kajsa - 23 juli 2007 20:13

Vaknade upp i Marias hus alldeles ensam. Hade klipptid i Nykvarn och fick därför sova över hos Maria.
Det var mysigt att få sova ut ordentligt och sedan tassa runt i nattkläderna och verkligen känna att jag hade semester.
Åkte iväg till frissan och fick en jättefin frisyr av henne. En page med längre hår fram och snedlugg. Färgen är svartbrun.
For in mot stan och gjorde ärenden innan jag landade i en kökssoffa hos Melissa och Hadi. Blev bjuden på en supergod lunch avslutad med glass och nyplockade hallon! En riktig fest! Hadi hade också sin första semesterdag och var mycket gladare än jag sett honom på länge! Det var mysigt med en liten stund tillsammans med sina vänner innan jag var tvungen att fara vidare.
Min nästa landningsplats var en massagebänk. En ordentlig massage knöt upp de sista knutarna sen jobbet, och nu är jag redo för semestern!

Av Kajsa - 22 juli 2007 20:07

Som vanligt mådde jag lite som bakfulla brukar göra när jag vaknade på morgonen. Det är tur att jag inte dricker, undrar hur jag skulle må då? Men efter en god frukost på terassen avslutad med några överblivna brownies piggnade jag dock till.
Efter några tappra försök att sparka upp Ersan fick vi en kort stund av hans sällskap innan han lämnade oss för sin syster.
En disk- och städräd tog sin början, innan vi åt en liten lunch. Sedan fortsatte vi till en badplats på vägen hem där vi sov i solen på våra badlakan. En perfekt dagen-efter-aktivitet!
När det började bli för kallt skjutsade vi hem Camilla och sedan fortsatte jag och Maria hen till henne där vi hade en mysig söndagskväll tillsammans.

Av Kajsa - 21 juli 2007 19:52

En underbar dag har förflutit. Den började doch med lite stress då det skulle packas och fixas innan jag kom iväg. Först bar det av mot Nykvarn för att hämta upp Maria. Sedan en sväng till Södertälje för att plocka upp Camilla och sen styrde vi kosan mot en mataffär för att inhandla kvällens, och nästa dagss, förnödenheter. När detta tillslut var avklarat bar det av till Marias kusins hus där Maria var husvakt.
Väl framme studsade jag in i duschen för en välbehövlig hårfärgning, efter att jag hämtat Runa vid bussen. När jag var inne i duscchen anlände Robin och Ersan. Så var alla samlade!
Det var så roligt att ha alla samlade igen och allt känes precis som vanligt, när vi umgicks under gymnasiet. Robin och Ersan är två roliga pojkar som jag verkligen tycker mycket om. Har inte träffat dem sedan jul, så det var verkligen på tiden!
Det åts mycket, givetvis. Vi gjorde en buffé med tre sorters sallader, grillad kyckling och champinjoner, tsatziki och ett gott bröd. Därefter åt vi hemmagjorda brownies med varma hallon och glass. En riktig sommarmeny!
När kvällen började övergå till natt tackade Robin för sig och vi andra gjorde oss iordning och for in mot Stockholm, plockade upp ännu en vän och lanadade tillslut på Kulturhusets tak där det var ravefest i betongdjungeln. En galen kväll tog sin plats med mycket dans och skratt.
Enda tråkigheten var en stor skvätt öl som hälldes innanför min tröja, det rann från nacken och neråt, och det var mycket kallt. Förbrytaren var givetvis en full person som försvann kvickt från brottsplatsen. Tur för honom att jag var på gott humör!
Det bar av hemåt vid halv fyra på morgonen.Solen hade börjat gå upp och luften var morgonkrispig. Jag var klavaken och undrade om jag någonsin skulle kunna somna. Men, efter en bit nattamat bäddade jag ner mig vid halv fem och somnade gott.

(Bilder kommer!)

Av Kajsa - 20 juli 2007 19:35

Gick upp till mina grannar för att lämna igen en bok jag lånat av deras 11-åriga dotter, Glaspärleresan av Maud Mangold. Hon lånade mig den när jag sa att gillar Harry Potter böckerna, och det var en bra saga, men inte lika spännande som HP.
Efter att ha hälsat på mamman i familjen som stog högt uppe på en stege och målade det sista av huset så ringde jag på dörren. Dottern öppnade och sa "jag bakar muffins" och försvann in i köket. Så det var bara att följa efter! Väl inne fick jag ta ut varma plåtar ur ugnen och klicka smet i formar. Jag stannade i mer än en timme.
När alla 84 muffins var färdigbakade satte vi oss med mamman som kommit in och drack te och pratade en stund.
Det är mysigt när man kan känna sig så välkommen i ett nytt hem och en ny bekantskap. När ingen tycker det är konstigt att man ska hjälpa till att baka muffins när man råkar titta förbi.

Muffins! (lånad bild)

(en lånad bild)

Av Kajsa - 18 juli 2007 19:11

Efter en riktigt tröttsam dag på jobbet såg jag fram emot att få lägga mig på masagebänken igen och få alla hemska knutor uppknutna, mwn tji fick jag!
När jag hade berättat om alla ställen jag hade ont på la jag mig som vanlgt ner på massagebänken, med näsan mot golvet. Jag hade inte legat där särskilt länge förrän jag skrek av smärta.
"Ja, ja, så ja" sa min kära massör, och fortsatte misshandeln.
Till hennes försvar sga sägas att när jag stapplat hem, fått lite mat i magen och sovit på saken, så mådde jag mycket bättre i kroppen än på länge!

Av Kajsa - 15 juli 2007 00:00

Idag bar det av med bilen inåt Sörmland. Målet var min vän Daniels föräldrarhem vid en sjö. Den huvudsakliga aktiviteten var kajakpaddling. Så långt låter det bra, problemet vara att aktiviteten bestämdes innan vi visste att detta var en blåsig dag. Nåväl, solen sken i alla fall, så jag tappade inte modet (helt och hållet).
Det var roligt att träffa Daniel igen, det blir inte så ofta nuförtiden eftersom han bor på Irland. Därför åt vi lunch först och tog igen det vi missat i varandras liv.
Sedan skulle vi paddla kajak. Det är nämligen så att jag har fått reda på att andra veckan på Stensund ska vi på kajakpaddling i fyra dagar, och eftersom Daniel har en kajak så bad jag honom lära mig lite.
På väg ner till sjön med min kajak märkte vi hur mycket det blåste, "halv storm" som min mamma brukar säga.
Annars är det väldigt vackert i Torp. En sjö omgiven av löv- och barrskog, ängar och åkrar. En riktig Sörmländsk idyll faktisikt.
Jag fick hjälp ner i kajaken och vinglade ut i vattnet. Varenda muskel i min kropp var på helspänn och det kändes som om jag skulle kapseja vilken sekund som helst. Med försiktiga tag började jag paddla mig framåt. En sund gick det riktigt bra, men eftersom jag inte riktigt fått grepp om det hela ännu, så blåste jag in i vassen när det kom en vindby.
Satt där i kajaken och blev bogserad i stilla mak över sjön till den sidan som var lugnare.
Väl på andra sidan fick jag dock klara mig själv. Vi paddlade runt ett litet tag och jag kände hur jag blev stadigare och stadiagare i kajaken. Det började faktiskt gå riktigt bra, men jag blev riktigt trött i armarna.
Tillslut slutade vi att paddla och flöt omkring med kajakerna bredvid varandra mitt i sjön och pratade. Det var mysigt att titta ut över landskapet och känna solen i ansiktet.
När vi blåst nära bryggan paddlade vi in och tog oss upp på den istället. Jag var trött, både av blåsten, aktivieten och solen, så jag la mig på bryggan i solen. Där stannade vi ett bra tag, innan vi gick in och åt lite innan jag var tvungen att åka hem.
Det var tråkigt att säga hejdå, eftersom vi visste att det nog är ett bra tag tills vi ses nästa gång. Men jag hoppas att vi får lika roligt den gången!

Av Kajsa - 14 juli 2007 17:07

Igår pratade jag med Melissa, och vi bestämde att vi skulle åka till IKEA idag. Jag tänkte att det är ju i alla fall inte så fint väder nu. Tji fick jag. När jag vaknade i morse var det strålande sol som fick upp temperaturen till 25 grader innan jag susade iväg med bilen till Södertälje.
Det var kul att gå på IKEA med Melissa, det är alltid kul att träffa en kär vän. Men, ac:n på IKEA gjorde mig snurrig, och jag var mycket trött när vi for hemåt.
Vi rundade av dagen på Melissas balkong med skorpor och te. Mysstämningen infann sig.
Sedan var det dags för mig att fara vidare. Jag var nämligen väntad på middag i Nykvarn hos min vän Maria. Där blev jag serverad en god sallad med stekt lax och gått bröd ute i sommarvärmen, härligt!
Efter en mysig pratstund susade vi iväg och hämtade upp en annan vän, innan vi for upp till Heron City för att titta på bio, Oceans 13 blev det. En film som jag hört skulle vara dålig, men som jag tyckte var riktigt bra, mycket underhållande!
Efter att ha skjutsat hem flickorna susade jag än en gång genom natten hem till min varma säng.

Ovido - Quiz & Flashcards