Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Vildmarksmässa

Av Kajsa - 16 mars 2008 11:23

Idag har jag varit på Vildmarksmässa med Robin. Himla roligt och en himla massa pengar som försvann.
Vi åkte upp ganska tidigt för att vi skulle åka med samma tåg som Robins flickvän Linn. Därför kom vi upp till mässan efter halv elva. Där stannade vi sedan till tre.
Jag gjorde några rejäla inköp. Ett tält inhandlades av en mansgris till försäljare - när jag ställde en fråga tittade han på Robin vid svaret. Därefter inhandlades ett par vandringskängor. Denna gång av en försäljare som charmade mig totalt. Klart den snyggaste kille jag sett på länge. Vill dock säga till mitt försvar att det var ett par bra kängor och att jag hade Robin där att ta ner mig på jorden igen.
Robin och jag hade roligt åt att eftersom vi gick själva på mässan, så inga av våra andra vänner hade tid eller råd att följa med, så tog försäljarna förgivet att vi var ett par. Därför tittade alla väldigt konstigt på oss när de påpekade att vi köpt varsitt tält. Vi lät dem leva i undran.
Väl hemma var vädret fint så vi tog en promenad och jag invigde mina nya kängor. Gjorde ont till en början innan fötterna vant sig, sedan var de perfekta.
När vi gått klart var jag helt slut. Även om det var en skön promenad så kanske det inte var världens bästa idé. Medans Robin lagade plättar till ett helt gäng av plättfantaster kom min migrän dundrande. Jag fick i mig en plätt innan jag tackade för mig klockan åtta på kvällen och gick och la mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 28 mars 2009 15:31

Nu har jag skaffat mig en ny blogg. Vi ses på:       http://kajsatankar.wordpress.com/         Välkomna! ...

Sol

Av Kajsa - 21 april 2008 20:22

Det är för soligt för att blogga. Det är för lite tid kvar i skolan för att blogga. Inspirationen finns inte. Kanske kommer tillbaka om jag solar lite till... ...

Av Kajsa - 4 april 2008 18:32

Min farfar har varit död i nio år, men idag pratade jag med honom.       Jag har alltid varit intresserad av vad som händer efter döden och har på senare år varit helt till freds med att de som dör går att prata med i alla fall. Därför tvekade jag i...

Av Kajsa - 1 april 2008 19:57

Då har ännu en dag på praktiken når sin enda. Trivs verkligen med att praktisera hos Gittan (akupunktören). Hon är bra på att förklara vad hon gör och jag lär mig massor.   Det är bara så tråkigt att komma hem från praktiken och ha plugg att göra. Nu...

Av Kajsa - 30 mars 2008 18:14

Tog precis en promenad med Linda i det vackra, men mycket blåsiga, vädret. Jag brukar i vanliga fall inte tycka om blåst, men den här gången kändes det som om hela jag blev utrensad av blåsten. Som om varje dammkorn i minsta lilla hörn blåste bort. J...

Ovido - Quiz & Flashcards