Alla inlägg under maj 2007

Av Kajsa - 31 maj 2007 21:00

Jag har simmat med DELFINER! Det var det underbaraste som hände under hela vistelsen i Miami, och sanningsenligt det enda jag kommer att tänka på som lyser riktigt klart i mitt minne.
 Jag vet inte riktigt varför, men att titta in i en delfins ögon är som att titta in i ett hemligt rum dit jag egentligen inte får gå.
Det var en sådan underbar upplevelse att få bada med dem. Just bada med dem var det som var så fantastiskt, för det var helt upp till dem, och de ville verkligen bada med mig.
Tänk er att få hålla om en delfins ryggfena och svischa genom vattnet. Det är något som jag nog aldrig får uppleva igen, men det gör ingenting, för jag kommer aldrig att  glömma det.

Av Kajsa - 31 maj 2007 13:38

Hemma igen, trött... Har sovit sisådär 4 timmar i natt, efter att ha sovit kanske 5 timmar andra natten, så jag vill väl inte påstå att hjärnan funkar skitbra. Orkar därför inte skriva så mycket mer nu, utan ville bara berätta att jag lever! Kram till alla!

Av Kajsa - 22 maj 2007 02:53

Nu trivs jag verkligen i NY, och da ar det givetvis dags att aka vidare... Har ingen tid att skriva ett langt inlagg, men jag kan saga lite smasaker.




Har shoppat en massa, jattekul! Har hittat en ny favoritaffar american eagle, bara lite dyrarte an HM, men mycket coolare klader. Har fatt mig sjalv att utoka min fargskala i garderoben, kanns kul faktiskt, kanner mig som ny!


Har varit pa kryssning runt manhattan, sa nu har vi sett det uppifran och fran vattnet!


Har fatt mitt livs komplimang! En kille pa ett cafe kom fram till mig och sa: I just have to say, you look really cute! Jag svavade pa sma moln flera timmar efterat, och har val inte riktigt kommit ner annu... Amerikaner ar faktiskt riktigt duktiga pa att ge komplimanger. Har fatt ngr for mina klader ocksa, de ar mkt trevligare an svenskar pa det sattet.


Imorgon bar det alltsa av till Miami, ska bli skont att bara ta det lugnt, sa jag ar utvilad infor jobbet i sommar. Kram till er alla tills vi ses igen!
Av Kajsa - 17 maj 2007 01:00

Da sitter jag har nu pa ett hostel i Harlem, New York. Kanns konstigt minst sagt att vara sa langt borta.




Resan hit gick bra. Aven om jag hade min beskarda del av illamaende efter forsta landningen i Philadelphia. Konstigt faktiskt, minns inte att jag madde sa nar jag var liten... Vad som dock var en stor besvikelse var att bade Maria och jag varit tvarsakra innan resan att vi skulle fa total underhallning pa planet av en egen minidator i satet framfor, men sa var det inte. Vi akte namligen med en GAMMAL boeing. Gjorde val inte sa jattemycket forutom att vi varit beredda pa det, sa vi hade inte med sa mycket annan underhallning. Det blev mycket last! Kan rekomendera Det ska bli mig ett sant noje att doda dig av Magdalena Graaf. Mycket stark roman! Sista biten flog vi i ett litet varmt propelerplan, inte sarskilt lasikigt faktiskt..


Sedan var det dags for min forsta aktur i en yellow cab, var forare var en kines som satt och pratade i mobiltelefon hela vagen. Dessutom korde han fel. Val framme pa hotellet sa var det val lite ruffigare an vad vi tankt oss, men det vagdes fort upp av den trevliga personalen som vi redan tidigare visste fanns. Hjalper till med allt! De storsta negativa sakerna ar : var OTROLIGT gnalliga sang (Maria fick den att gnalla vid varje utandning, hon andas valdigt tungt nar hon sover... :)), toaletten gick inte att lasa, men det e fixat nu, en laskigt kladdig heltackningsmatta. Det positiva, forutom personalen ar frukosten, helt underbar!.


Vad har vi da gjort var forsta dag i the big apple? Jo, vi tog oss till Empire state building, och det var vart varenda krona kan jag saga, vi fick en lite egen hogtalare dar vi kunde lyssna pa en ovanligt trevlig pastadd taxichauffor som bott hela sitt liv i NY och berattade vad vi sag i alla riktningar samt lite historia, kanner mig valdigt allmanbildad helt plotsligt. Och vilken utsikt! Det var lite dimmigt idag, men det gjorde ingenting..




Nar vi kommit ut fran byggnden gick vi och at lunch pa en buffe dar man betalade per pound man plockat pa sig. Darefter fortsatte vi till Gougenheim museet som ar ett museum med modern konst. Har sett Manet, Picasso och mycket mer. Blev jagad av vakter som inte ville att jag skulle dricka ur min vattenflaska..




Eftermuseet var jag sa trott i fotterna att jag knappt kunde ga, sa vi gick in i Central Park och lade/satte oss att vila pa en bank. Snart borjade det att blasa och efter ett tag sa Maria Kajsa, har du sett de dar molnen? Det hade jag inte, men sa fort jag gjort var jag pa benen igen, och vi skyndade ut ur parken. Precis ute borjade det blasa upp ordentligt och skrap och sand pa gatan blaste omkring och upp pa os, Sedan borjade det stortregna och vi sprang ner i en tunnelbana, som faktiskt visade sig vara den ratta, och akte hem. Sista biten fick vi dock ga och blev harligt blota..




Hemma pa hotellet hade de fixat laset pa toaletten till var gladje. Vi la oss pa sangen och laste ett tag innan vi gick ut i matrummet, for pa onsdagskvallar ar det pizza night, sa nu ar jag matt och belaten och supertrott. Jetlagen kanns, kan jag saga, vi ligger 6 timmar efter er, sa nar jag var uppe i morse och at vid klockan 5 var klockan 11 pa formiddagen i mitt huvud. Nu ar klockan 19 har, men 01 hemma hos er. Onte konstigt man ar trott....




Allmanna tankar om NY da? Jo, som oftast sa uppskattar man hemma mer nar man ar borta. Jag har svart att kanna mig lugn och trygg har och ar lite nervos mest hela tiden. .


Allt ar precis sa stort har som man sagt att det ska vara, allt ar storst i USA..


Amerikaner ar antingen jattetrevliga eller jatteotrevliga..


Nu ar tiden snart ute, Vill beratta att imorrn ska Maria och jag ut och shoppa, ska bli mycket trevligt!

USA

Av Kajsa - 14 maj 2007 17:50

Alltså, mellan den 15/5 och den 30/5 kommer jag att befinna mig i USA. (Se tidigare inlägg om var) Så, inga telefonsamtal är ni snälla, blir så dyrt ;) Men, messa gärna.





 från http://www.e2cweb.com/images_art/american%20flag.jpg

Av Kajsa - 14 maj 2007 17:29

Började dagen med att sova riktigt länge, vilket var skönt för det var längesen jag gjorde, men det var inte så praktiskt för jag borde somna tidigt ikväll, vilket nu sannolikheten är liten att jag gör...




När jag väl vaknat åkte jag och hälsade på Melissa, kul att ses efter alldeles för lång tid. Vi åkte iväg till Ragnhilds café i Södertälje och satt och myste där medans regnet öste ner utanför. Sedan sprang vi in i en lite affär i närheten där jag hittade två par hängslen, svarta med vita döskallar på och svarta med vita prickar på. tror jag kan bli snyggt till några av mina kreationer!


Sedan skulle Melissa iväg till jobbet, så jag åkte hem till Maria där jag bor tills imorgon då vi börjar vår resa till USA med att få skjuts till Arlanda av hennes pappa. Väl hemma började jag packa om min väska, för jag hade tagit med mig alldeles för mycket grejer med tanke på att jag vill shoppa en del i USA. Nu har jag lyckats dra ner lite på resegarderoben...


Dags då bara att vänta på att dagen ska gå så att resan kan börja. Har inget mer kvar att fixa med, så väntans tider har börjat... Många kramar till er alla, vi ses när jag kommit hem, om jag inte hittar nåt litet internetcafé att skriva några rader ifrån förstås!
Av Kajsa - 12 maj 2007 17:20

Oj vad mysigt det är att sitta två vänner i en bil och lyssna på musik vi båda tycker om på hög volym medan vi susar genom landet... Tycker om dig Runa!




lånad från http://www.autowire.net/2000-48.html


Nästan min Junior!

Av Kajsa - 11 maj 2007 00:00

Runa och jag hade en jättemysig kväll tillsammans. Först packade jag som en galning, men när det väl var gjort så satte vi oss och kollade på en av mina favortifimer "Gone in 60 seconds". Det kanske är otippat att jag gillar den, men den har lite av allt, den är spännande, har snygga bilar, kärlek och är rolig. En perfekt film när man vill bli underhållen ett tag bara. Och så har den tokigt bra musik också! Kolla in:




http://video.movies.go.com/goneinsixty/flash_intro.html


lånad från <a href=www.cdon.com" title="lånad från www.cdon.com" width="339" height="480" />


Har lånat bilden från www.cdon.com




Ovido - Quiz & Flashcards