Direktlänk till inlägg 19 augusti 2007

En bra start!

Av Kajsa - 19 augusti 2007 22:44

Jag är euforisk! Jag fick det som anses vara det bästa rummet på hela skolan. Jag fick enkelrummet på slottet! Nu hoppas jag ju bara att det är så bra som ryktet säger, men stort var det i alla fall! Väl ljudisolerat var det också, vilket är väldigt bra för mig då jag stör mig på de flesta ljud när jag ska sova eller plugga.
Den enda nackdelen jag kan se skulle väl vara att det är en bit ifrån de andra på skolan. Det bor ju fler på slottet, men resten bor i ett annat hus. Men, det kan ju på sätt och vis vara positivt också.
Hann med att träffa på lite folk också. En tjej som ska gå i min klass som verkade trevlig och en kille som e min granne, verkade också vara en trevlig människa. Några fler intryck av nya människor hinner man inte få på så kort tid, inga relevanta i alla fall.
Känns dock mycket bättre nu inför starten än det gjorde igår. Nu övermannar nervositeten inte mig, utan den är mera "normal".
Var precis ute i trädgården med grannens hundar som mina föräldrar vaktar den här veckan. Var med om något speciellt tycker jag. När jag kommit nedför altantrappan så sitter det en groda där framför mig alldeles stilla och när jag plockar upp honom så lugnar han sig fort och sitter där i min hand. När jag sen tycker det är dags för honom att hoppa iväg så vill han inte. Han bara sitter där i min hand och vill inte hoppa av. Vad ville han mig?

På kvällen tog Melissa med mig och bowlade för att få något annat att tänka på än nervositeten. Tack, vännen!

Tro't eller ej, men det här kastet blev faktiskt en av mina mycket ovanliga strikar!

 
 
Ingen bild

Ogun

20 augusti 2007 04:59

Hey! Vad bra att allt löste sig! Låter ju toppen, det är inte alla som bor på ett slott! :D Hoppas resten av allt på skolan blir lika bra. Men det där med grodan fattade jag inte... kanske var för djupt för mig. Kramar

 
vampireslave

vampireslave

20 augusti 2007 12:57

HAN VILLE JU HA EN PUSS!!!!!!

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

9 september 2007 14:29

Vampireslave: Det fick han faktiskt också! :)

http://kajsatankar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 28 mars 2009 15:31

Nu har jag skaffat mig en ny blogg. Vi ses på:       http://kajsatankar.wordpress.com/         Välkomna! ...

Sol

Av Kajsa - 21 april 2008 20:22

Det är för soligt för att blogga. Det är för lite tid kvar i skolan för att blogga. Inspirationen finns inte. Kanske kommer tillbaka om jag solar lite till... ...

Av Kajsa - 4 april 2008 18:32

Min farfar har varit död i nio år, men idag pratade jag med honom.       Jag har alltid varit intresserad av vad som händer efter döden och har på senare år varit helt till freds med att de som dör går att prata med i alla fall. Därför tvekade jag i...

Av Kajsa - 1 april 2008 19:57

Då har ännu en dag på praktiken når sin enda. Trivs verkligen med att praktisera hos Gittan (akupunktören). Hon är bra på att förklara vad hon gör och jag lär mig massor.   Det är bara så tråkigt att komma hem från praktiken och ha plugg att göra. Nu...

Av Kajsa - 30 mars 2008 18:14

Tog precis en promenad med Linda i det vackra, men mycket blåsiga, vädret. Jag brukar i vanliga fall inte tycka om blåst, men den här gången kändes det som om hela jag blev utrensad av blåsten. Som om varje dammkorn i minsta lilla hörn blåste bort. J...

Ovido - Quiz & Flashcards